Christie NHS Foundation Trust verbetert zorg met digitale transformatie

Het Christie NHS Foundation Trust heeft een vier maanden durend digitaal transformatieproject afgerond met behulp van Netcall’s Liberty Spark. Hiermee zijn meer dan 70 zorgprocessen in negen patiënttrajecten in kaart gebracht. Differentis heeft dit initiatief ondersteund, wat heeft geleid tot aanzienlijke efficiëntiewinst en verbeterde zorglevering. Dit past binnen het NHS Long Term Plan, dat smartere en duurzamere diensten nastreeft. Meer dan 80 betrokkenen hebben de zorglevering van verwijzing tot ontslag gedocumenteerd. Door 2,8 miljoen formulierinzendingen te analyseren, heeft het Trust volledige inzicht gekregen in zijn digitale operaties. Het in kaart brengen, dat in slechts vier maanden is voltooid, zou met traditionele methoden meer dan 18 maanden hebben geduurd. Een eerste analyse toonde aan dat 30% van de formulieren weinig waarde had en vereenvoudigd of geschrapt kon worden, terwijl 50% direct de klinische zorg ondersteunde. Met een overeenkomstgraad van 99% van de formulieren, onthulde de data mogelijkheden om dubbelingen te verminderen en handmatige gegevensinvoer voor verpleegkundigen tot 50% te verminderen. Alistair Reid-Pearson, Chief Information Officer bij The Christie, zei: “Het is fantastisch om te zien hoe Liberty Spark (samen met Differentis) onze werkwijze heeft veranderd. Wat ooit maanden duurde om een paar workflows te bouwen, duurt nu dagen. Zo snel zijn we gekomen, is een enorme winst. Het heeft echt een verschil gemaakt in hoe we zorg leveren. Het werk met Differentis en Liberty Spark is de basis voor transformatieve verandering. Het is een hoeksteen voor ons ‘Future Christie’-programma.” Alle in kaart gebrachte processen zijn nu live binnen Liberty Spark, waardoor voortdurende analyse en verbetering mogelijk zijn. De technologie wordt ook toegepast op patiëntreisbegeleiding, financiële processen, automatiseringpijpleidingen en uitbreiding van locaties. John Clarke, Head of Healthcare Solutions bij Netcall, verklaarde: “Dit project is niet alleen een winst voor The Christie, het past ook goed bij het NHS Long Term Plan door efficiëntie te verbeteren, productiviteit te vergroten en zorg patiëntgerichter te maken.”

Vergelijkbare berichten